ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK

 

 

www.prosystem.hu

www.hullamkartoncsomagolas.hu

 

 

 

PREAMBULUM

 

 

A jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) a PROSYSTEM PRINT Nyomdaipari Műszaki és Kereskedelmi Szolgáltató Kft. (2151 Fót, József Attila utca 43. Cg.13-09-151866), valamint a PROSYSTEM SERVICE Kft. (2151 Fót, József Attila utca 43. Cg. 13-09-150810) a továbbiakban Vállalkozó és Ügyfelei, a továbbiakban Megrendelő, együttesen Felek között, létrejött vállalkozói/szállítói szerződések általános szerződési feltételeit tartalmazza. Jelen ÁSZF kizárólag a fent megjelölt honlapokon meghirdetett nyomda- és csomagolóanyag ipari gépek fogyasztónak nem minősülő személyek számára történő értékesítésére vonatkozik, a Vállalkozó által végzett szervízszolgáltatásra vonatkozó általános szerelési feltételek a www.prosystem.hu/altalanos-szerelesi-feltetelek/ oldalon találhatóak.

 

A Vállalkozó, mint a www.prosystem.hu valamint a www.hullamkartoncsomagolas.hu online portálok (a továbbiakban: Honlapok) üzemeltetője fenntartja jogát a jelen Általános Felhasználási Feltételek egyoldalú módosítására. Az egyoldalú módosításról a Vállalkozó rövid felhívás formájában tájékoztatja a weboldalt használó Megrendelőket, oly módon, hogy azt a www.prosystem.hu valamint a www.hullamkartoncsomagolas.hu oldalakon megjeleníti.

 

A Vállalkozó fenntartja a jogot, hogy a jelen Általános Szerződési Feltételek rendelkezéseit frissítse, illetve időközönként módosítsa, hogy az tükrözze a Honlapok működési módját és feltételeit, vagy a jogszabályi környezet változását. Ilyen esetekben az Általános Szerződési Feltételek módosított változata jelenik meg az oldalakon. Az Általános Szerződési Feltételek ellen a Megrendelő azok Honlapokon történő közzétételétől számított 15 napos határidőn belül tiltakozhat.

 

Jelen ÁSZF-ben rögzített rendelkezések az adott jogügylet kapcsán megkötött vállalkozói/szolgáltatói szerződés, vagy egyéb írásbeli megállapodás kiegészítő feltételei, amelyek az adott szerződéssel együtt érvényesek.

 

 

  1. A MEGRENDELÉS FOLYAMATA

1.1.    A Honlapokon találhatóak a Vállalkozó által forgalmazott nyomda- és csomagolóanyag ipari gépek kínálata. A Vállalkozó a Megrendelő által megadott ajánlatkérésének megfelelően elkészíti az árajánlatot. Az árajánlat érvényessége 30 nap, az ettől eltérő határidőt a Vállalkozó külön feltünteti az ajánlatban. A Vállalkozó érvényes árajánlatot kizárólag írásbeli formában ad, az elektronikus formában adott ajánlat aláírás nélkül is érvényes.

1.2.    A szerződés a Megrendelő által az árajánlat érvényessége alatt Vállalkozónak megküldött, árajánlatot elfogadó jognyilatkozata útján jön létre, mellyel Megrendelő az ÁSZF tartalmát is magára nézve kötelezőnek ismeri el. A szerződés magyar nyelvű, melyet a Vállalkozó iktat.

1.3.    Az árajánlatot elfogadó jognyilatkozat akkor tekintendő megérkezettnek, amikor az a Vállalkozó számára hozzáférhetővé válik. Az árajánlatot elfogadó jognyilatkozatában Megrendelő köteles megadni a számlázási címét, kapcsolattartóját, annak elérhetőségét, bankszámlaszámát és adószámát, továbbá köteles megjelölni az árajánlat számát.

1.4.    A megrendeléssel kapcsolatban minden érdemi közlés (megrendelés, jóváhagyás, visszaigazolás, módosítás, észrevétel, egyéb érdemi nyilatkozat) írásban történik. Írásbeli értesítésnek tekintik a felek az ajánlott levél, telefax vagy e-mail útján történő közlést. A megrendelt gép tekintetében történő változtatásnak a Megrendelőtől érkező írásos dokumentumon kívüli további feltétele az, hogy a Vállalkozó annak tartalmát írásban visszaigazolja, és az esetlegesen módosuló szerződési feltételekről (teljesítési határidő, fizetési mód, ár, stb.) a Felek írásban  megegyezzenek.

 

  1. TELJESÍTÉS, TELJESÍTÉSI HATÁRIDŐ

2.1.    A Megrendelő a megrendelt mennyiség szerződésszerű teljesítésének tekinti, ha a Vállalkozó a megrendelt terméket az írásos visszaigazolásban vagy vállalkozói/szolgáltatói szerződésben leírtaknak megfelelően teljesíti.

2.2.    A Vállalkozó jogosult a szerződés teljesítéséhez alvállalkozót igénybe venni.

2.3.    A Vállalkozó fenntartja magának a jogot arra, hogy megrendelés esetén a Megrendelőtől előleg megfizetését vagy egyéb fizetési biztosítékot kérjen. Erre vonatkozó igényét Vállalkozó az árajánlatadás során, de legkésőbb a megrendelés visszaigazolásáig köteles közölni.

2.4.    A Felek az árajánlat kiadásakor, illetve az azt követő egyeztetések során közösen egyeztetik a teljesítési határidőt, amelyet a Vállalkozó a rendelés visszaigazolásában vagy a vállalkozói/szállítói szerződésben is rögzít. A teljesítési határidő az írásos megrendelés, vagy vállalkozói/szállítói szerződés megkötésének napjától számít. Amennyiben Felek előleg fizetésében is megállapodtak, úgy a teljesítési határidőt az előleg Vállalkozó számláján történő jóváírásától kezdve kell számolni.

2.5.    Késedelmes teljesítés esetén a rendelés visszaigazolásban vagy vállalkozói/szállítói szerződésben leírtak a mérvadók, ennek hiányában a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (a továbbiakban: Ptk.) rendelkezéseit kell alkalmazni.

 

  1. FIZETÉS, SZÁLLÍTÁS

3.1.    A Megrendelő köteles a rendelés visszaigazolásában, vagy vállalkozói/szállítói szerződésben meghatározott fizetési határidőben a vállalkozói/szállítói díjat Vállalkozónak megfizetni.

3.2.    Fizetési késedelem esetén a Vállalkozó a Ptk. szerinti késedelmi kamatra jogosult.

3.3.    A Vállalkozó a teljesítésről minden esetben számlát állít ki, melyet írásban megküld a Megrendelő részére.

3.4.    A szállítási határidőt Felek a rendelés visszaigazolásában, vagy vállalkozói/szállítói szerződésben határozzák meg.

3.5.    A Megrendelő a termék leszállításakor köteles megvizsgálni az egységcsomagok számát és az azokon feltüntetett mennyiségeket. A mennyiségi kifogást az átadás-átvétel időpontjával egyidejűleg kell közölni. A jelen pontban rögzített határidőn túl közölt mennyiségi kifogásért Vállalkozó nem tartozik felelősséggel. A termékek átvételét a Megrendelő a szállítólevélen, valamint átadás-átvételi jegyzőkönyvön elhelyezett aláírásával igazolja.

3.6.    A megrendelt áru tulajdonjoga az áru átvételekor száll át a Megrendelőre, feltéve, ha a teljes vételár kiegyenlítésre került.

3.7.    Amennyiben a Megrendelő részéről az áru elszállítására a teljesítési határidőtől számított 5 munkanap után sem kerül sor, a teljesítési határidőtől a Vállalkozó az áruról a számlát kiállítja. Amennyiben a Megrendelő 30 munkanapon belül sem gondoskodik az áru elszállításáról, a 30. naptári nap után a Vállalkozó jogosult a teljes időszakra felmerült raktárköltség kiszámlázására és a Megrendelő felszólítását követően az áru megsemmisítésére.

3.8.    Az áru teljesítés helyén történő átadása után az áru további szállítása, tárolása, kezelése során keletkezett minőségi és/vagy mennyiségi problémákért, károkért a Vállalkozónak nem áll módjában felelősséget vállalni.

 

  1. JÓTÁLLÁS

4.1.    A Vállalkozó az általa értékesített új gépekre 12 hónap jótállást biztosít. Ez alól kivételt képeznek a kopóalkatrészek, valamint a helytelen tárolásból, kezelésből (használati-kezelési útmutatóban foglaltak figyelmen kívül hagyása), rongálásból, vagy használatból kifolyó károk. A jótállási határidőtől való eltérést rendelés visszaigazolás vagy vállalkozói/szállítói szerződés tartalmazhatja.

4.2.    A Megrendelő a jótállás alapján kellékszavatossági jogokkal azonos jogokat érvényesíthet a Vállalkozóval szemben, azaz kérheti az új gépek kijavítását, kicserélését, az ellenszolgáltatás (vételár) arányos leszállítását, a hibás termék kijavíttatását, valamint azt saját költségén maga is kijavíttathatja és a szerződéstől is elállhat. A Vállalkozó mentesül jótállási kötelezettsége alól, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.

 

 

 

Jelen ÁSZF 2022. január 1. napjától érvényes